Wedding Panda

View Original

Esküvőm Lesz! - Hogyan szervezd meg Álmaid Esküvőjét anélkül, hogy megőrülnél

Esküvőd Lesz? Gratulálunk az eljegyzéshez! Engedd meg, hogy kifejezzük őszinte örömünket és jókívánságainkat életed egyik legfontosabb napjára. Az esküvő az egyik legjelentősebb esemény az ember életében és minden pár álma, hogy ez a nap tökéletes legyen.

Esküvőm lesz: Az álom valóra válik, de a szervezés kihívásokkal teli

A Nagy Nap tervezése izgalmas, de nem könnyű feladat. Számos részletet kell figyelembe venni és rengeteg döntést kell meghozni a szolgáltatók kiválasztásától kezdve, a dekoráció stílusán át a helyszín megtalálásáig. Az esküvőszervezés lépései sok időt és energiát igényelnek, de a megfelelő tervezéssel minden gördülékenyen mehet. Nézzük sorban, milyen lépéseken kell végigmenni ahhoz, hogy az esküvőtök tökéletes legyen.

  1. Az álom esküvő megtervezése

    Az első lépés az esküvő témájának és stílusának meghatározása. Gondoljátok át, milyen esküvőt képzeltek el: hagyományos vagy modern, tengerparti vagy kastélyban tartott? Fontos, hogy ez a nap titeket tükrözzön, ezért beszéljétek át közösen az elképzeléseiteket.

  2. Költségvetés készítése

    Az esküvői költségvetés megtervezése kulcsfontosságú. Határozzátok meg, mennyit tudtok és szeretnétek költeni, majd osszátok fel a költségeket a különböző tételek között, mint például helyszín, ruha, virágok, étel-ital, fotós, ceremóniamester stb. Ha a család besegít, akkor írjátok össze pontosan, hogy mennyivel járulnak hozzá, vagy milyen tételeket vállalnak át tőletek szívesen. Előfordul, hogy csak az ő ízlésüknek megfelelő tételekhez járulnak hozzá, pl, szívesen kifizetnek egy vőfélyt, de ceremóniamestert nem, hozzájárulnak egy zenekarhoz, de a DJ-hez nem. Ezeket nagyon fontos a tervezési szakasz legelején tisztázni, hogy eldönthessétek megfelel-e ez a kompromisszum számotokra.

  3. Helyszín és időpont kiválasztása

    A helyszín kiválasztása az egyik legfontosabb döntés. Érdemes időben elkezdeni a keresést, mivel a népszerű helyszínek gyorsan, akár egy évvel előre betelnek. Fontos figyelembe venni, hogy gyakran a helyszín és az időpont kiválasztása együtt jár. Ha van egy kedvenc helyszínetek, akkor az ott elérhető időpontok alapján találhatjátok meg a dátumotokat. Ha van egy számotokra különleges dátum, akkor ehhez kell megtalálnotok a megfelelő helyszínt. Ne idegeskedjetek, ha elsőre nem áll össze az álompárosítás, gondoljátok át, hogy melyik a fontosabb számotokra, és ennek megfelelően keressetek tovább.

  4. Vendéglista összeállítása és meghívók

    Kezdjétek el összeírni a vendégeitek listáját. Döntsétek el, lesznek-e olyan meghívottak, akik csak a polgári és/vagy egyházi szertartáson vesznek részt, de a vacsorára nem hívjátok meg őket. Készítsétek el a vendéglistát és gondoskodjatok időben a meghívók elküldéséről. A meghívók stílusa passzoljon az esküvő témájához, és tartalmazzon minden fontos információt a nagy napról. A meghívó több mint egy darab papír; üzenetet közvetít a vendégeknek az esküvő hangulatáról és stílusáról.

  5. Esküvői ruha kiválasztása

    Kezdd el keresgélni a menyasszonyi ruhádat! Döntsd el: vásárolni, kölcsönözni, vagy varratni szeretnéd a ruhádat? Számíts arra, hogy bárhogy is döntesz, többször kell majd igazításra járnod, míg tökéletesen fog állni rajtad a ruha. Nézz körül a szalonokban, próbálj fel több fazont is, és találd meg azt, amiben a legszebbnek és legkényelmesebben érzed magad. Ügyelj arra is, hogy a ruha stílusa harmonizáljon az esküvő helyszínével és stílusával. Érdemes esküvői ruhát az Örömanyával keresni, erről bővebben itt írtam.

  6. Tanúk és koszorúslányok kiválasztása

    Válasszátok ki a tanúitokat! Ha még eddig nem tettétek volna, döntsétek el, kik lesznek a tanúitok, majd kérjétek fel őket. Illik valamilyen kis ajándékot adni nekik az esküvő után, de akár már a felkéréskor kedveskedhettek nekik valami aprósággal, vagy vicces felkérő ajándékkal. Válasszátok ki, kik lesznek a koszorúslányok és kérjétek fel őket is! Beszéljétek meg velük, ha kérésed van a ruhájukat illetően, például milyen színt szeretnél (vagy éppen nem), állapodjatok meg a ruha stílusában, hosszában stb., a későbbi sértődés vagy kényelmetlenség elkerülése miatt. A koszorúslányok csokrát vagy karszalagját nektek megvenni. A ruhájukat viszont rendszerint maguknak veszik. Ettől persze el lehet térni, de azt mindenképpen egyeztetni kell előre.

  7. Esküvői szolgáltatók lefoglalása

    Fotós, videós, ceremóniamester, DJ vagy zenekar – ezek a szolgáltatók mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az esküvőtök felejthetetlen legyen. Kérjetek ajánlásokat, nézzétek meg a portfóliójukat, és mielőbb foglaljátok le őket. Legyenek aláírt szerződések a szolgáltatókkal, hogy mindenki tisztában legyen a feladataival és a kötelezettségeivel. Ezen ez oldalon olyan kollégákat mutatunk be, akiknek munkáját szakmailag elismerjük és emberileg is nagyra tartunk. Nézz körül és válogass közülük!

  8. Dekoráció és virágok

    A dekoráció és a virágok jelentős szerepet játszanak az esküvő hangulatának megteremtésében. Válasszátok ki a színvilágot és a dekoráció stílusát, és egyeztessetek a virágkötővel a csokrokról és az asztaldíszekről.

  9. Menüsor és torta kiválasztása

    Az esküvői menü és a torta szintén fontos elemei az ünneplésnek. Kóstoljatok meg több menüsor variációt, és válasszátok ki azt, ami nektek és a vendégeknek is a legjobban ízlik. Ne feledkezzetek meg a különleges diétás igényekről sem. Az esküvői torta megrendelése és az egyéb sütemények és desszertek sem maradhat el. Itt ismét fontos, hogy ezek stílusa illeszkedjen az esküvői dekoráció többi részéhez.

  10. Esküvői program megtervezése (ceremóniamesterként a kedvenc részük)

    Gondoljátok át az esküvő programját: a szertartás (vagy szertartások: ha lesz polgári és templomi is) menetét, a fogadást, a vacsorát, és a szórakoztató programokat, esküvői játékokat. Fontos dönteni arról is, hogy DJ-t vagy zenekart szeretnétek, illetve hogy szükség lesz-e vőfélyre vagy ceremóniamesterre, aki segít terelgetni a vendégeket és lebonyolítani a programokat. Lehet, hogy egy kedves rokon vagy barát vállalja ezt a feladatot, de vegyétek figyelembe, hogy neki így nem lesz lehetősége veletek mulatni. Kérjétek fel az anyakönyvvezetőt külső helyszínen történő esketéshez, ha ez is tervben van. (És akkor a reklám helye: A program megtervezésében a Wedding Panda ceremóniamesterei hatalmas segítségetekre lehetnek. Keress minket bátran!)

  11. Stresszkezelés és utolsó simítások

    Az esküvőszervezés stresszes lehet, de próbáljatok megnyugodni és élvezni az előkészületeket. Az utolsó hetekben minden apró részletet ellenőrizzetek le, és győződjetek meg arról, hogy minden készen áll a nagy napra. Pihenjetek, és próbáljátok meg élvezni a várakozás izgalmát.

  12. A Nagy Nap

    Egyetlen tanácsom van az esküvőd napjára: Élvezd! Ne akadj fenn apróságokon, ne stresszelj pár perc késéseken, ne kergesd a tökéletességet, és ne idegeskedj az időjárás miatt. Lazán, nyugodtan csináld végig a napot, beszélgess nagyokat, nevess hatalmasakat és táncolj rengeteget!

Az esküvőszervezés sok munkával jár, de minden perc megéri, hiszen egy felejthetetlen napot teremtetek magatoknak és szeretteiteknek. Még egyszer gratulálunk az eljegyzéshez, ahhoz hogy esküvőd lesz és több mint 10 éves tapasztalattal, többszáz esküvővel a hátunk mögött garantálhatjuk, hogy a megfelelő tervezéssel minden álmotok valóra válik. Sok boldogságot kívánunk az életetek új fejezetéhez!